22 iul. 2014
 

Jurnalul unui adolescent timid
de  Stephen Chbosky
Editura: Trei
Aparitie: 2013
Nr. pagini: 256
Tip coperta: Brosata
Sursa: cartea mi-a fost oferita de Libris, librarie online mereu alaturi de noi.





Peste 2 milioane de exemplare vandute. Acum si pe ecrane.

Sa stai pe margine poate fi un avantaj. Dar vine o vreme cand trebuie sa intri in ring.

Primul an de liceu e cel mai greu. Iti faci noi prieteni, te indragostesti cu adevarat, nu te mai intelegi deloc cu parintii. Sa cresti mare e mai complicat decat ti-ai imaginat vreodata. Intra in lumea lui!

Aflat in pragul adolescentei, Charlie se hotaraste sa-si povesteasca viata unui prieten imaginar, caruia ii trimite o serie de scrisori intime. Prins intre dorinta de a-si trai viata si tendinta de a fugi de ea, Charlie, se trezeste obligat sa exploreze un teritoriu pana acum necunoscut. Acela al primelor intalniri si al casetelor cu compilatii, al problemelor de familie si al prietenilor adevarati. Si cauta neincetat „melodia perfecta“ a unei „calatorii perfecte“ in care „sa se simta infinit“.

Stephen Chbosky a scris si a regizat adaptarea pentru ecran a romanului sau de debut, Jurnalul unui adolescent timid, un adevarat fenomen literar. Nascut in Pittsburgh, Pennsylvania, Stephen Chbosky a urmat cursul de scenaristica de la University of Southern California. De asemenea, a scris scenariul pentru Rent (2005) si a fost producator executiv si unul dintre creatorii seriei Jericho pentru postul de televiziune CBS, serie lansata in 2006.





Probabil ca datorita filmului, pe care l-am vazut chiar la aparitie, cartea nu mi s-a  parut atat de WOW, cum am ramas dupa ce am urmarit filmul.Stiu ca probabil multi dintre voi nu sunteti de-acord cu mine, insa, este prima oara cand ( cred ), filmul imi place mai mult decat cartea.

Trecand peste asta ( stiti ca nu ma pricep la a incepe o recenzie..), Charlie este un baiat timid, un cititor desavarsit cu gusturi extrem de fine in materie de muzica, dar cu mici probleme si temeri.In curand incepe primul lui an de liceu, insa gandul asta nu e deloc unul care sa il bucure si sa il faca nerabdator ( cum probabil pe multi dintre noi ne-a facut ).Fara prietenul lui cel mai bun, care nu mai este alaturi de el, acesta se simte singur si doar spera ca primul an de liceu sa fie cat mai bun.

II intalneste pe Patrick si Sam, doi tineri aflati in ultimul an de liceu.Nebuni, mereu pusi pe glume, dar cel mai important, oameni care stiu sa fie prieteni adevarati pentru Charlie.Leaga o prietenie frumoasa cu ei, si incepe sa uite ca vechiul sau prieten nu mai este alaturi de el.Experimenteaza lucruri noi, vede locuri noi, "gusta" din activitatile si lucrurile specifice perioadei de liceu.Se indragosteste pentru prima oara, se drogheaza pentru prima oara.Mai bine spus, are in sfarsit o viata normala, si pentru prima data de la tragicul accident care si-a pus amprenta asupra sa, se simte infinit.

Datorita celor doi prieteni se linisteste, trece peste anumite lucruri personale si incepe, usor, usor sa fie un adolescent normal.Pentru el, Sam si Patrick inseamna foarte mult, familia pe care o are nefiind foarte interesata de starea lui si de problemele pe care le are.Pe langa sprijinul lor, Charlie isi mai face un bun prieten care incearca sa-l ajute mereu...profesorul sau, Bill.

Evolutia personajului principal mi-a placut extrem de mult, comparand felul in care este el la inceputul cartii ( cum gandeste, cum vede lucrurile ) si cum se simte la finalul ei.Charlie este un luptator, si in ciuda faptului ca este o persoana timida, pe parcursul cartii, si datorita prietenilor sai, acesta capata curaj si lupta pentru ceea ce isi doreste.
  Cartea abordeaza o groaza de teme: prietenia, dragostea, familia, impactul drogurilor asupra tinerilor,  sexul si de ce nu, initierea.Cred ca oricine are momente in care este timid ( si asta cu siguranta este adevarat :) ) sau in care simte ca cedeaza si nu poate gasi alinare, nici in familie, nici in rude, ci doar in prieteni.Prietenii sunt extrem de importanti in viata noastra, cu ei radem, cu ei trecem prin momente mai putin fericite, ne certam, dar intr-un final, tot cu ei ramanem.

Nu stiu ce fel de recenzie mi-a iesit, pentru ca am incercat sa spun si sa nu spun absolut tot ce am in minte, insa sper ca aveti o impresie destul de buna despre carte incat sa mergeti sa o si cumparati, dupa care sa vedeti filmul, pentru ca merita ( mai ales pentru cei care se afla in liceu ).

Multumesc Libris.ro, o librarie online la care puteti gasi atat carti in limba engleza, cat si in romana !

13 comentarii:

Smilenow...die later spunea...

Exact aceeași senzație am avut-o și eu la ,,Sub aceeasi stea”. Mi se pare mai reușit filmul decât cartea.
Apropos, frumoasă recenzie!

iri spunea...

mie mi-au placut ft ft mult si filmul si cartea. in film ultima scena ma termina de fiecare data. in carte sunt mai multe lucruri faine :))

Unknown spunea...

Mi-am luat si eu de curand cartea si sper ca o sa ajung la ea cat mai repede:P Am vazut si eu filmul si nu stiam ca este facut dupa o carte asa ca am zis "de ce nu".
P.S...Ai primit un tag de la mine. Enjoy :) http://book-and-stuff.blogspot.ro/2014/08/tag-behind-blog.html?showComment=1408814376275#c7620891931750362728

Madeline spunea...

Am vazut filmul de curand. As vrea sa citesc cartea, dar ca si tine, cred ca nu o sa mai para atat de interesanta. Totusi, voi incerca.
Frumoasa recenzie.

Unknown spunea...

Mi-a placut mai mult cartea . Mi-a placut si filmul ,insa, fiindca am citit cartea inainte, stiam ce o sa se intample si nu a mai avut acelasi farmec . Cred ca depinde daca ai citit sau nu cartea inainte de a vedea filmul .

Unknown spunea...

Recenzia ta sună foarte bine. Descriptivă, fără să fie plictisitoare și pune într-o lumină destul de bună cartea.

Allie spunea...

Eu am asteptat sa citesc cartea inainte de a vedea filmul si pot spune ca au fost amandoua extrem de reusite. E o carte perfecta pentru adolescenti, eu am citit-o in engleza. O recomand tuturor!

Cristina spunea...

Inca nu am vazut filmul, dar abia astept sa citesc cartea. Frumoasa recenzie!

Unknown spunea...

Din pacate si eu am vazut filmul desi nu am citit cartea...sper totusi sa nu fiu dezamagita :) Draguta recenzia!

miruneli spunea...

Atat cartea, cat si filmul mi-au placut foarte mult. As putea spune chiar ca au ajuns printre favoritele mele ^^

Unknown spunea...

Imi place foarte mult recenzia.Nu am citit cartea,insa am vazut filmul si mi-a placut foarte mult.

Unknown spunea...

Am vazut filmul si pot recunoaste ca mi-a placut la nebunie. Imi doresc sa citesc si cartea cat de curand. Foarte interesanta recenzia ta.

Unknown spunea...

mie mi-a placut cartea. filmul nu l-am vazut inca.

20.03.2015

 photo 10841943_635643223229072_2246429158120324496_o_zps77bbc1a6.jpg

Persoane interesate

Networked Blogs

Tie-In by Leda

 photo Divergent-2014_zpsb5a64148.jpg
Divergent
de Veronica Roth
 photo Orasul_oaselor_tie-in_bun_zpseb262828.jpg
Orasul Oaselor
de Cassandra Clare
 photo academia_vampirilor_zps265c04e2.jpg
Academia Vampirilor
de Richelle Mead

Grab my buttons


Like ?

Follow via email

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Hot this week


 photo rsz_coperta-e-uc899or-sc483-te-iubesc_zps40f986f9.jpg
Viitorul nostru
by Jay Asher

 photo rsz_cop-destine-la-limita1_1_zps31609ef1.jpg
Febra Neagra
by Karen Marie Moning

 photo rsz_annasisarutulfrantuzesc_zpsc7de0cc7.jpg
Creatura
by Nely Cab

 photo rsz_cop-probabilitatea-statistica_zps2fcb287d.jpg
Probabilitatea statistica

de a te indragosti la prima vedere


by Jennifer E.Smith

Sponsori

Ratings

Photobucket